Golf-reglen

Keegan – kig engang igen – i Definitioner

📁 Indspil & Udspil 🕔26.marts 2015

sand x bunker

Keegan Bradley idømmes to straffeslag!

Så skete det igen og man undres igen.

Under afslutningsrunden sidste søndag på Bay Hill banen i Florida blev Keegan Bradley idømt to straffeslag.

Hans bold lå lige udenfor green og Keegan besluttede sig for at putte bolden ind. Sikkert fornuftigt, men han besluttede sig også for at børste sand væk mellem bolden og green, og det er ufornuftigt!

Keegan virker ofte meget distræt, men alligevel burde han ikke overtræde en simpel regel.

Sand og løs jord er Løse Naturgenstande, der må børstes væk fra puttelinjen – på green! – men ikke udenfor! (se Definitioner).

Lignende artikler

G-R’s MiniGuide – Almindelige Droppesituationer

G-R’s MiniGuide – Almindelige Droppesituationer

Golf-Reglen's MiniGuide 2019:  Almindelige Droppesituationer MiniGuiden kan frit downloades her:  Golfens Droppesituationer 2 stk printes ud som for- / bagside på A4 ark. 

Mere information